За да увеличите продажбите в ресторанта си,  е нужно да познавате добре клиентите и да поддържате топли взаимоотношения с тях. В тази статия ще ви разкажем защо според шеф Джун Йошида, създаването на общност е ключовo за успеха на един ресторант. А после ще споделим как съвременните технологии помагат да изградите качествена връзка с вашите клиенти и да ги задържите.

 

Защо е нужно да задържите настоящите клиенти в ресторанта

Задържането на съществуващите клиенти е много по-печелившо в дългосрочен план, отколкото намирането на нови. Според проучване на Фредерик Райхелд от Bain & Company, ще ви струва 5 пъти повече да привлечете нов клиент, отколкото да задържите вече съществуващ. Така, ако увеличите процента на задържани клиенти само с 5%, това ще ви донесе между 25% и 95% печалба. 

Предвид тези статистики, логично е да насочите усилията и средствата си върху клиентите, които са избрали да ви посетят, да прекарат време и да похарчат средства във вашия ресторант. Доказано е, че повечето клиенти, обаче, посещават дадено място само веднъж, така че много често разполагате само с един шанс да направите добро впечатление и да осъществите контакт с тях.

Как да превърнете клиентите в редовни?

Опознайте клиентите си и създайте общност от редовни посетители

Най-успешните ресторанти познават добре целевата си аудитория, а това е един от основните принципи в маркетинга – да вникнеш в специфичните нужди на потребителя, за да изградиш услугата и продукта си спрямо тях. В противен случай е много вероятно да изхарчите купища пари за излишни действия без резултати.

Според Джун Йошида, собственик и главен готвач в популярния столичен ресторант “Щастливото прасе” (който затвори врати в края на 2019 г.), връзката с клиентите е “императивна” за успеха на едно заведение:

Не смятам, че готвачът е най-важен. Разбира се, има значение, но не трябва да се забравя, че клиентът е този, който вдъхва живот на един ресторант. Ако се създаде една постоянна „общност”, значи си на прав път. А това отнема време. Няма как да стане от ден за ден. И за да се получи, трябва да знаеш какви са нуждите на клиента, без, разбира се, да бягаш от концепцията си.

Ако въпреки вкусната и качествена храна, нямате достатъчно посетители и съответно приходи, е важно да сте наблюдателни и да търсите обратна връзка от настоящите си клиенти. Храната ли е определяща във вашия ресторант?  Или цена, обстановка, локация, обслужване? Обучете персонала как да взаимодейства с клиентите, за да съберете възможно най-много информация относно техните нужди и предпочитания. Предложете им да опитат безплатно ново питие или ястие. Ако сте постоянни в търсенето на отговори, съвсем скоро ще започнете да наблюдавате тенденции и повтаряемост в поведението на клиентите. Тогава лесно ще адаптирате и вашите услуги и продукти, и ще започнете да изграждате трайна връзка с тях.

Потребителите, обаче, стават все по-взискателни и изграждането на топли взаимоотношения с тях – по-трудно.

“…Един от малкото плюсове на глобализацията е, че имаме по-широк достъп до различни кухни, концепции и т.н.. Хората са по-взискателни, защото знаят и пътуват повече, което е супер, защото това те кара да ставаш по-добър. Това, което превръща един клиент в редовен и лоялен, е добрата храна, доброто отношение и грижата.“ ~ Джун

Ето защо е необходимо да осъвремените и подходите към тях. Според проучване на списание Forbes, милениалите (поколение Y), например, мразят да говорят по телефона. Те предпочитат да взаимодействат с даден бранд чрез писмена комуникация (SMS, чат) и да имат възможност да разгледат продукт, услуга или предложение в удобно за тях време преди да предприемат действие. Едновременно с това, милениалите търсят персоналното отношение и ангажиращите преживявания.

Адаптацията към всичко това вероятно ви изглежда трудна и сложна.
На помощ идват технологиите.  

“Живеем в 21 век, даже сме прекрачили 1/5, разбира се, че технологиите са важни. Плюс е, че можеш да  достигнеш до много повече хора само за миг. Това е голямо преимущество, ако се възползваш разумно. Трябва да съм луд, за да не искам да се възползвам” ~ Джун

Как Subscribe.bg ще ви помогнe да създадете общност от редовни клиенти

Използвани по правилния начин, съвременните технологии могат да ви помогнат деликатно да научите повече за клиентите си, да стоплите и подобрите комуникацията с тях и да ги превърнете в редовни.

Subscribe.bg е платформа, която не изисква допълнителни инсталации и интеграции, или пък специфични умения, за да я ползвате. Системата позволява лесно да взаимодействате с клиентите – директно през SMS или Viber. Можете също:

  • Да събирате клиентска база с контакти, като това е съобразено с всички GDPR изисквания. 
  • Да изпращате дигитални купони за намаление или безплатна услуга/продукт. Предимството на дигиталния купон е, че е интерактивен и винаги под ръка в телефона. Без хартия.
  • Да задавате въпроси и да получавате отговори по интерактивен начин чрез чатбот и то в реално време.
  • Да информирате за новости в ресторанта като меню, работно време, възможности за поръчки онлайн и т.н.
  • Да насочвате абонатите към вашия сайт и/или социални мрежи.
  • Да анализирате поведението на клиентите и да ги разделяте според важни за вас критерии.

Такъв подход ще ви позволи да опознаете гостите си дори, когато не са в ресторанта. Ще ви помогне да персонализирате отношението и комуникацията с тях и да им осигурите все по-приятни и запомнящи се преживявания. В замяна те ще се връщат при вас. Така се създава общност от редовни клиенти.

Усилията и старанието дават резултати

Технологиите са инструмент, с който могат да се постигат чудесни резултати. Сами по себе си, обаче, те не биха ви помогнали значително ако нямате ясна цел и не сте готови да инвестирате време и старание. 

“Бъдете себе си. Не спирайте да се развивате, дори да не сменяте менюто си. Развитието не е само в прогресивната кухня. Връзката с клиента, обслужването…адски много са факторите и всеки трябва да ги намери за себе си, в зависимост от това, което прави.” ~ Джун

От време на време Джун прави по някой pop up при приятели, като например в BBQ Brothers & Bourbon Bar, така че оглеждайте се за предстоящо събитие. 

Пишете ни, ако желаете да тествате платформата или просто да зададете въпрос.