platformi za dostavka na hranaМножество ресторанти в последно време претърпяха светкавична дигитална трансформация, за да продължат да функционират. Започнаха да приемат поръчки онлайн и да доставят храна до вкъщи. Адаптираха менютата си и начинът, по който комуникират с клиентите. Голяма част от тях се възползваха и от удобството на платформите за доставка на храна, чрез които стават лесно откриваеми за потребителите и получават готова система за онлайн поръчки, както и екип, който да обслужва доставките. Често, обаче, работата с посредници е нож с две остриета: ще разкажем за някои от възникващите проблеми и ще предложим решения.

Какви са проблемите с платформите за доставка на храна

I. Затруднено управление на поръчки 

Различните системи за доставка на храна имат различни начини за приемане на поръчки – някои използват имейл, други – таблети. Това често води до хаос и пропуснати или забавени поръчки. Освен това, доставчиците често трябва да съберат и доставят няколко поръчки по пътя, докато стигнат до определен клиент, което също е предпоставка за забавяне и доставяне на храната в недобро състояние.

“Когато се работи с платформи за доставка и липсва директния контакт с клиента, е много важно при възникнал проблем да има изряден синхрон и комуникация между ресторанта и платформата. Само така проблемът може да бъде адресиран бързо и адекватно, за да може в крайна сметка клиентът да остане удовлетворен.” ~ Захари Петров, маркетинг директор на Boom! Burgers

II. Високи такси

Друг проблем, който срещат повечето ресторанти, когато се присъединят към платформа за онлайн поръчки, е високата цена. Някои платформи взимат до 30% от ресторантите, чиито поръчки минават през тях. Въпреки това, тези платформи представляват голямо удобство за крайния потребител и все повече хора предпочитат да си поръчат храната до вкъщи, вместо да посещават на място любимите си ресторанти. Според проучване на Morgan Stanley, до 2022-ра година над 40% от приходите в ресторантите ще се покриват от доставки по домовете. Това означава, че онлайн поръчките ще се задържат, а ресторантите трябва да намерят начин все пак да печелят от тях – било то през такива платформи или през собствена система за поръчки и доставки.

III. Липса на ангажираност с бранда 

Липсата на клиентска ангажираност има негативен ефект върху дългосрочните усилия на един ресторант да привлече и задържи своите клиенти. Когато потребителите използват платформи за доставка на храна, те на практика стават клиенти на тези конкретни платформи и приложения. Извършват плащане през тях, получават храната си от служители на тези платформи и единственото взаимодействие, което имат с ресторанта, е самата храна. Реално 90% от цялото клиентско преживяване се поема от платформите. Така клиентите никога нямат допир със самия ресторант и до тях не достигат бранд усилията на конкретния бизнес. Не взаимодействат със служители на ресторанта, не се потапят в неговата атмосфера или философия. Ако пък храната пристигне с голямо закъснение и е вече изстинала, негативният рейтинг отива за ресторанта. 

От какво имат нужда потребителите? 

Проучване в Лондон показва, че 70% от потребителите предпочитат да поръчват директно от любимите си ресторанти, вместо през платформи за доставка (hospitalitytech.com). Тази статистика доказва, че във времена на социална дистанция и дигитализация, потребителите все повече жадуват за персонализирано изживяване, което няма как да получат, поръчвайки храната си индиректно от ресторантите.

80% от потребителите са по-склонни да направят покупка от бранд, който осигурява персонализирано клиентско изживяване. ~ Epsilon

От какво имат нужда ресторантите?

“Всякакви данни за потребителското поведение са изключително ценни, за да може даден бранд да оптимизира и персонализира клиентското изживяване.” ~ Захари 

А когато се работи с платформи за доставка, събирането на такива данни е почти невъзможно. Донякъде на помощ идват социалните мрежи и имейл маркетингът, чрез които заведенията могат да градят последователи и фенове, да ги информират за предстоящи събития, да се рекламират, да публикуват снимки на ястията си, да питат аудиторията си за обратна връзка и така да се опитват да събират данни и да стимулират редовни поръчки. 

Дан Любетски пък, старши директор в Publicis Sapient (Американска консултантска фирма за дигитална трансформация), казва: 

 “Вече наблюдаваме все по-усиленото навлизане на технологични иновации в сектора и, разбира се, все по-голяма креативност в битката за лоялност и геймификация, които да поддържат даден бранд постоянно в съзнанието на потребителя и да го правят конкурентноспособен.“

Решението…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Платформата за лоялност и ангажиране на Subscribe.bg помага на ресторанти и заведения да осигуряват гладко клиентско изживяване във времена на дигитализация, което да усмихва клиентите, да ги стимулира да похарчат повече и да се връщат отново и отново.

Тази технология осигурява директна връзка между заведението и потребителите, независимо дали те поръчват храната си през платформи за доставка, през собствения сайт на ресторанта или на място. Чрез нея бизнесът събира на едно място данни за клиентското поведение и стимулира редовните поръчки и лоялност с точки, награди и персонализирани оферти. 

Subscribe.bg позволява на потребителите:

  • Да си разглеждат менюто бързо и лесно и да поръчват или правят резервация с минимално усилия 
  • Да събират точки и да получават награди директно през Viber
  • Да дават обратна връзка и да имат под ръка директен контакт с бизнеса
  • Да се забавляват, участвайки в игровизирани кампании на любимото заведение като тривиа, анкети, куизове и др. 
  • Да получават персонализирани оферти и информация за събития 

На практика, платформата играе роля на Viber асистент за даден ресторант, към който потребителите лесно могат да се присъединяват само с 1 клик. Достатъчно е да имат Viber. Така те няма нужда да инсталират мобилни приложения или да правят регистрации. Всеки бизнес пък, който реши да се възползва от Viber асистент, за да поддържа топла връзка с клиентите и да стимулира редовни продажби, получава достъп до админ панел, откъдето следи поведението на потребителите и лесно планира последващи кампании. 

Ще се радваме да обсъдим вашия бизнес казус и да изготвим персонална оферта. 😊

Поискай демо