Използвали ли сте промоционални ваучери и купони в магазина си досега? Потребителите обичат да ги получават, но е време да признаем, че хартиените купони постепенно отстъпват място на мобилните. Предимствата на мобилните купони са много: те остават в телефона до момента на използване, не се губят, лесно се проследяват резултатите от тях, научава се повече за потребителското поведение, могат да се персонализират според предпочитанията на клиентите, спестяват се пощенски разходи и хартия, елиминират се злоупотреби. Освен това, милениалите предпочитат съвременните технологични решения. Ето как да ги използвате, за да увеличите печалбата си.
Как търговците използват купоните за отстъпка
Маркетолозите и търговците използват купоните за отстъпка от години като успешен метод да привлекат посетители в магазините си и да увеличат продажбите си. С напредването на технологиите наблюдаваме как хартиените носители на промоции преминават към мобилни – такива, които могат да се доставят чрез текстово съобщение и чрез онлайн реклама, вместо по пощата.
Според Pew Research Center, 77% от американците притежават смартфон. И тъй като процентът на използваните традиционни хартиени купони рязко спада, търговците съвсем естествено се насочват към мобилните алтернативи, за да достигат по-успешно до потребителите. Така те целят да стимулират клиентска ангажираност и покупки.
Задайте ясни цели
Преди да стартирате промоционална кампания с мобилни купони, първо трябва да сте наясно кого таргетирате и какви резултати желаете да постигнете.
- Искате ли да се свържете с труднодостъпна целева аудитория?
- Трябва ли да увеличите средната стойност на поръчката или сумата от транзакциите?
- Искате ли да се фокусирате върху достигане до нови клиенти или да развиете лоялност с вече съществуващи?
- А може би искате да накарате повече потребители да започнат да идват във физическия магазин и да купуват по-често?
- Или пък желаете да осъществите по-близък контакт с клиентите си и да научите повече за клиентското поведение?
Видът на офертата и начинът, по който ще я комуникирате зависи изцяло от тези цели.
Създайте клиентска база с контакти – чрез мобилен купон по SMS или Viber
Най-лесният начин за създаване на клиентска база с контакти е чрез мобилни купони по SMS или друг канал като Viber, например. Проучване показва, че 68% от анкетираните биха дали личните си контакти срещу моментален купон за отстъпка, а 57% от тях предпочитат да получат такъв чрез съобщение, в което се съдържа директен линк към купона. Едва 28% от участниците предпочитат да получат промо купон чрез мобилно приложение или дигитален портфейл (wallet).
Оферта чрез линк. Промо офертата с линк се рекламира онлайн в сайт или социални мрежи на бранда ако искате да достигнете до конкретна таргет група, която да привлечете във физическия обект. Потребителите отварят линка и, за да получат мобилния купон, си въвеждат телефонния номер. Така дават съгласие да им бъдат използвани личните данни, но могат лесно и по всяко време да се отпишат. Вместо SMS, можете да изберете кампания по Viber, където изискването за телефонен номер не е задължително. Всичко зависи от това каква информация искате да получите от клиентите и по кой канал желаете да осъществите контакт с тях.
Оферта чрез QR код. Промо офертата с QR код се рекламира на място в магазина ако има голям поток от хора във физическия обект. Клиентите сканират QR кода на касата и автоматично получават SMS или влизат във Viber, където отново дават съгласие за лични данни, за да получат мобилния купон.
Анализирайте клиентското поведение
След като сте получили телефонни и/или Viber контакти на клиентите си, можете да им изпращате периодично нови промо оферти чрез мобилни купони, а също така анкети и информация за нови продукти и услуги, подходящи за тях. Така проследявате резултатите в реално време, сегментирате контактите и все повече персонализирате офертите и комуникацията с тях. Наблюдавайки и анализирайки моделите на поведение в пазаруването, добивате ясна картина за това кои промоции са работещи и как различните демографски сегменти реагират на конкретните оферти. Важно е обаче да подхождате деликатно с последващи оферти по SMS и Viber, за да не отблъснете клиентите си. Все пак е нужен само един клик, за да се откажат от тази комуникация.
Създайте усещане за неотложност
Въпреки че текстовите съобщения понякога могат да бъдат натрапчиви, те много често водят до бързо действие. Според проучване на business.com мобилните купони, доставени чрез SMS, водят до повече продажби и усещане за неотложност, като 60% от поисканите купони се случват още в първата седмица, а 25% от тях се използват в първите 3 дни.
Усещането за спешност може да се създаде и от самото естество на офертата, като например промоции в последния момент (last minute offers), разпродажби, предстоящи празници и събития и т.н.
Използвайте подходяща технология
Технологията, която ще изберете зависи отново от целите и естеството на бизнеса.
Разработването на мобилно приложение, например, изисква време и средства, а и 75% от свалените мобилни приложения се отварят само веднъж. Това ги прави неефективни в много случаи.
Имейл кампаниите са с отваряемост 20% в сравнение със SMS (98%) и Viber (99%), което ги прави също неефективни, особено когато кампанията цели да създаде усещане за неотложност.
Други платформи за комуникация пък често изискват време за интеграция, имат прекалено много функционалности и е необходимо техническо обучение на персонала. Това ги прави тромави и сложни за ползване.
Subscribe.bg е платформа, която обединява най-ефективните канали за комуникация в момента – SMS и Viber. Чрез нея можете да изпращате персонализирани мобилни купони чрез линк или QR код, да събирате клиентска база с контакти, да следите и анализирате клиентското поведение и резултати. Тя не изисква специфични интеграции или технически умения, което я прави пъргава и подходяща за бързо осъществяване на кампании. Достатъчно е просто да знаете какво искате да постигнете.
Разберете как да използвате мобилни купони със Subscribe.bg. Свържете се с нас или