Когато фиксираните разходи са високи, паричният поток е слаб, а трудът представлява основна част от разходите ви, единственият начин да спасите бизнеса си е да продавате повече. В тази статия ще споделим 3 съвета как да увеличите печалбата си от онлайн търговията. Ще споделим и гледната точка и опит на един от най-младите и успешни маркетолози в България в момента – Виктор Стоилов, основател на дигитална агенция за Facebook реклама – Markademics.
I. Инвестирайте в качествен маркетинг, вместо да спестявате от него
По време на криза повечето бизнеси – онлайн или офлайн – съкращават бюджета си за маркетинг и реклама, което много маркетолози считат за възможно най-грешния ход.
Според списание Inc., такъв ход би влошил финансовото положение на дадения бизнес дори повече.
Всъщност, нека правим разлика между ефективен маркетинг и безцелно харчене на пари за маркетинг. Виктор Стоилов от Markademics споделя, че по време на първоначалната карантина успяват да увеличат приходите на не един или два онлайн магазина, които не се уплашват от създалата се ситуация, а я приемат като възможност за развитие.
“Да си намалиш маркетинг бюджета по време на криза е като да спреш системите и медикаментите на болен човек. По определение в маркетинга влизат всички действия, които предприемаш за намиране на нови клиенти или задържане на досегашни. Драстичният спад в бюджитите за маркетинг по света и у нас показа няколко факта, които бяха ясни на много от специалистите и досега:
- Голяма част от мениджърите и ръководството нямат никаква представа от това за какво служи изобщо маркетинга, от което следва и:
- Бюджетите за маркетинг са били използвани основно за дейности, които по почти никакъв начин не са допринасяли за благоприятното развитие на самите компании, а са били едно пожелателно удоволствие.” ~ Виктор
Ефективният маркетинг изисква време и консистентни, целенасочени действия, както и постоянно анализиране и адаптиране според променящите се нужди на потребителя. Така че, за да постигнете дългосрочни резултати, не се отказвайте от маркетинга, а потърсете подходи, инструменти и специалисти, които ще са ефективни за вашия онлайн магазин.
II. Оптимизирайте мобилната и десктоп версия на сайта за търсачките и посетителите
Най-важният инструмент в онлайн търговията е вашият уебсайт. Когато той не функционира добре, повечето усилия и средства за реклама и маркетинг вероятно ще бъдат напразни.
За да оптимизирате сайта си, ви е необходим SEO и маркетинг специалист, който да се погрижи както за техническата изправност на сайта, така и за цялостния му вид и навигация от потребителска гледна точка. Ако търсачките се “затрудняват” при проверка на сайта ви, той ще бъде почти неоткриваем онлайн и неразбираем и за потребителите.
Някои от факторите, които оказват огромно влияние върху това как се класира онлайн магазина в търсачките включват: бавна скорост, “счупени” линкове, дупликирано съдържание, неясни и непълни title tags, сложна навигация, липса на HTTPS, недостатъчно вътрешни и външни линкове и много други. Oсвен това, според проучване на SEMrush, мобилният трафик на един онлайн магазин вече е с 46% повече от този на десктоп. Това означава, че ако още не сте, то на всяка цена трябва да отделите специално внимание на мобилната версия на сайта.
Що се отнася до потребителите, за тях е важно лесно и бързо да могат да откриват това, което ги интересува и то основно през мобилното устройство. Това включва както ясно и привлекателно съдържание (снимки, текст, видеа), така и максимално опростяване в навигацията и намаляване на стъпките за извършване на покупка.
III. Пресъздайте физическото преживяване в онлайн магазина си
Един недостатък на онлайн търговията е, че потребителите не могат да изпробват продукта преди да решат да го купят. За да компенсирате този недостатък, наблегнете на други елементи, чрез които максимално да пресъздадете физическото преживяване в онлайн магазина си. Можете да добавите видеа на продуктите, ревюта и коментари от други потребители, безплатна доставка и т.н. Това, което най-много доближава онлайн пазаруването до физическото преживяване в един магазин, обаче, е персоналната комуникация с потребителя.
“Най-добрите практики на онлайн търговците са максимално да пресъздадат усещането, което потребителите имат, когато пазаруват в близкия мол или друг тип търговски център и да надградят с всички удобства, които предоставя пазаруването онлайн. Персонализацията на подхода от рекламните модели до опциите, които имаш на уебсайта са от огромно значение за успеха на всеки един онлайн магазин.” ~ Виктор
Персонализирана комуникация с потребителя
Персонализацията е възможна, когато се събират подробни поведенчески данни на посетителите в сайта, анализират се и след това се използват, за да се ангажират отново чрез реклама онлайн или през мобилното устройство. Значение имат инструментите, които използвате, както и уменията за анализ на данни.
“За първи път имаме на разположение толкова много инструменти и възможности и от нас се изисква просто да ги използваме по предназначение. До такава степен можем да персонализираме начинът, по който комуникираме с потенциалните си клиенти, а и с тези, които вече са такива, че възможностите за развитие са абсолютно неограничени.“ ~ Виктор
Инструменти за персонална комуникация
Съществуват множество инструменти и начини, чрез които вече можете да персонализирате комуникацията с клиентите. Такива са мобилните приложения, имейлът, bulk SMS, чатботовете и др. Изборът е огромен, а ефективността на всеки един от тези начини зависи от естеството на бизнеса и клиентите, както и специалистите, които боравят с тях.
Subscribe.bg е инструмент, който не изисква допълнителни инсталации и интеграции или пък специфични технически умения. Чрез него лесно и сами събирате клиентска база с контакти през каналите на Viber и SMS, а после ги сегментирате според потребителското поведение. След това, според нуждите на бизнеса, можете да изпращате на абонатите си персонално запитване и напомняне чрез чатбот и/или оферта за отстъпка чрез мобилен купон – отново във Viber или SMS. Мобилните купони заместват хартиените, които потребителите получават във физическия магазин, а чрез чатботът се обменя информация по интерактивен начин. Така гaмифицирате комуникацията с потребителя и го стимулирате да предприеме желано действие, вместо просто да го информирате.
Не прекалявайте
Съвременните инструменти за комуникация с потребителя през мобилното устройство дават неограничени възможности, но успехът от подобни кампании зависи изцяло от това как се управляват от дадения бизнес. Този тип комуникация трябва да допълва и надгражда изживяването на потребителя, а не да го затормозява и отблъсква.
“Тъй като тези технологии навлязоха с много бързи темпове на пазара е важно да се внимава с начина им на употреба. Много бавно се гради доверие в потребителите и много бързо се губи, когато прекалиш с употребата на даден инструмент.” ~ Виктор
Накратко…
Инвестирайте в маркетинг, вместо да се опитвате да спестявате. Когато маркетинговите действия са ефективни, вие:
- Ще имате идеално работещ сайт, до който потребителите стигат лесно, откриват бързо това, което им трябва и извършват желаните действия.
- Ще успеете максимално да пресъздадете физическото изживяване в онлайн магазина си чрез персонализирана комуникация с клиентите.
- Ще увеличите продажбите си.
“Не бива да забравяме, че онлайн търговията трябва да бъде удоволствие за нашите клиенти, а не форсиран процес. Потребителите обичат да пазаруват, но мразят да им продават нещо.” ~ Виктор
Разберете как да помогнете на вашия бизнес чрез Subscribe.bg. Свържете се с нас или
Източници:
www.inc.com
www.semrush.com
neilpatel.com