mobilen-marketing“Бъдещето на мобилния маркетинг се крие в свързването на точките между физическото и дигиталното. Мобилните технологии са мощно средство и когато се съчетаят правилно с по-традиционни офлайн подходи, се получава една силна спойка, свързваща всичко заедно.” ~  Майк Рейнолдс, Старши мобилен изпълнителен директор, International Advertising Bureau

Какво е мобилен маркетинг? 

Знаете ли, че броят на потребителите на мобилни устройства в световен мащаб днес надхвърля 3 милиарда? Според Statista, тази численост ще нарасне с няколко стотин милиона в близките години. Мобилните технологии пък се развиват с такава скорост, че несъмнено мобилният маркетинг се превръща в най-съвършения начин да направите бизнеса си лесно откриваем от потребителите в България и света.

През последните години търговците отчитат, че около 57% от онлайн трафика и продажбите им се извършват през мобилни устройства. Това несъмнено подсказва, че ако досега сте подценявали мобилния маркетинг като подход, може би е време да му дадете шанс.

Съвременна маркетингова стратегия

Мобилният маркетинг всъщност е дигитална маркетингова стратегия, целяща да достигне до потребителите през техните мобилни устройства, използвайки всевъзможни инструменти и канали – имейл, SMS, Viber, WhatsАpp, мобилни приложения, мобилни версии на сайтове, социални медии, локация и други. Тъй като тук вече ангажирате потребителите в реално време и през личното им мобилно устройство, необходимо e силно да персонализирате подхода си. Това означава, че трябва да наблюдавате и анализирате клиентското поведение в детайли и да предлагате промоции, оферти, реклами, push нотификации, които са в съответствие с техните желания и нужди. В противен случай, рискувате да ги изгубите.

До скоро, мобилният маркетинг се изразяваше основно в наличието на мобилен сайт и мобилни приложения. Брандовете изпращаха и натрапчиви bulk SMS съобщения, които никой не искаше да получава, а отписването от тях обикновено беше трудно и изискваше време и нерви. Липсваше интеракция с потребителите, както и подробно следене и анализ на клиентското поведение. По тази причина беше невъзможно да се персонализира и съдържанието, достигащо до потребителите.

Моментална интеракция с потребителя чрез мобилни купони и чатботове

С напредването на технологиите се появяват и мобилните купони и чатботове, които осигуряват моментална интеракция и ангажираност на потребителя. Става възможно наблюдаването и подробния анализ на клиентското поведение, което най-после позволява и персонализация. 

Защо е важна персонализацията?

  • До края на 2020, бизнесите ще увеличат печалбите си с 15% само от ползването на смарт технологии, които позволяват персонализация, чрез която ще се разбира по-добре потребителската нагласа. (Gartner)
  • 59% от купувачите са поръчали нещо, което е в резултат на персонализирано отношение. (Infosys)
  • Почти 60% от потребителите твърдят, че нямат проблем да си споделят личните данни като получат нещо в замяна, например намаление. (Salesforce)
  • 44% от клиентите споделят, че биха купили отново от даден бранд ако тяхното преживяване е персонализирано. (Segment)
  • 48%  от потребителите твърдят, че нямат против да получават персонализирани мобилни оферти според направени предишни покупки, стига да имат свободата лесно да се записват и отписват от такива оферти. (Statista)

Mобилен маркетинг със Subscribe.bg

Малките и средни бизнеси от сферата на търговията на дребно, услугите, онлайн търговията, туризма, маркетинговите агенции и др., сега, повече отвсякога, имат нужда от рентабилен подход, с който бързо и ефективно да постигат:

  • По-висока ангажираност и отзивчивост
  • По-висока лоялност и повече препоръки 
  • По-добра комуникация 
  • Повече задържани клиенти
  • По-висока разпознаваемост на бранда
  • По-висока конкурентноспособност
  • Повече продажби.

Докато стандартните маркетингови подходи изискват повече технически умения, време и средства (висок бюджет за реклама онлайн и офлайн, инсталиране на софтуери и приложения, принтиране и изпращане на хартиени материали и т.н.), чрез Subscribe.bg постигате почти мигновени резултати на достъпна цена и без допълнителни настройки, инсталации или специални технически умения. 

Събиране на потребителска база с контакти

Subscribe.bg позволява лесно да се събират контактите на настоящи и потенциални клиенти и то съобразно всички GDPR изисквания. Това, например, става като публикувате оферта за намаление в социалните мрежи, сайт и/или физически магазин с индивидуално създаден от нас QR код или линк. Потребителите сканират QR кода (или отварят линка), за да стигнат до офертата, като предварително дават съгласие да им бъдат събрани и използвани личните данни. 

Ангажиране на потребителите в реално време чрез SMS и Viber

След като вече сте вкарали контактите в базата, можете успешно да ангажирате потребителите чрез интерактивни мобилни купони или чатбот през избраните от тях канали – SMS или Viber. Според CrazyEgg, 98% от всички SMS-и се отварят, така че шансът вашето послание, въпрос или оферта да бъде видяно в сравнение с email (20%) е огромен. 

Подробен анализ и статистика

Чрез Viber чатботът и мобилните купони можете да разберете повече за предпочитанията на потребителите и да наблюдавате тяхната активност. Така лесно можете да персонализирате комуникацията с тях и да им изпращате само оферти и информация, които ги интересуват. 

Незабавно. Забавно. Интерактивно

Чрез Subscribe.bg насърчавате потребителите да реагират незабавно, за да успеят да се възползват от дадено предложение.
Потребителите избират какво действие да предприемат според предпочитанията си и според целите на компанията. Те могат, например, да изпратят получения мобилен купон за безплатен коктейл на приятел, да дойдат до заведението и сами да се възползват от него, да направят резервация в заведението на момента, или да отидат в сайта или социалната медия, където ще научат повече за вас. Можете да им зададете въпроси, на които при коректни отговори печелят голяма награда, а в замяна вие ще сте научили още за тях. 

За финал…

Както казахме по-горе, мобилният маркетинг включва множество инструменти и канали за достигане до мобилните потребители. Предимството му е, че дава възможност за персонализирана комуникация в реално време с крайния потребител, което води до повече продажби. Subscribe.bg от своя страна, е платформа, чрез която можете да постигнете всичко това в съчетание с други маркетингови подходи или съвсем самостоятелно. Подходяща е за вашия бизнес, ако сте притиснати от време и разполагате с ограничен бюджет. Не са ви нужни и специални технически умения. Независимо какви мобилни технологии изберете, обаче, те служат най-вече да стимулирате взаимодействието с вашите клиенти и не винаги могат изцяло да заменят класическите офлайн подходи и качеството на предлаганите продукти и услуги. 

Разберете как да помогнете на вашия бизнес чрез Subscribe.bg.

Свържете се с нас