Използвахме Viber чатбот, за да създадем кратка интерактивна мобилна анкета на тема “Промо ваучери”, чрез която искахме да проверим:
- Откъде потребителите се информират за промоции, и дали биха получавали промоционални оферти директно през мобилното устройство по Viber или SMS;
- Колко ефективна е платформата Subscribe.bg при събиране на клиентска база с контакти, осъществяване на промоционална кампания (click rate, open rate и др.), получаване на бърза обратна връзка.
„Едно от предимствата на нашата платформа е, че позволява да се правят запитвания, игри, промоции в реално време и да се получава мигновена обратна връзка от абонатите във Viber. Високата ангажираност на аудиторията в тази кампания, обаче, както и отговорите на въпросите, изненада положително дори самите нас“ ~ Марин Георгиев, основател на Subscribe.bg
I) Резултати от анкетата
- Над 80% от анкетираните казват, че отстъпката от цената на даден продукт/услуга е определяща, за да направят покупка.
- 51% се информират за промоции само онлайн.
- 58% искат да получават персонализирани промо оферти по Viber и SMS.
- 42% биха получавали мобилни оферти, но при условие, че самите оферти са подходящи за техните нужди.
- 67% не ползват хартиени ваучери за намаления.
- Над 80% биха отишли до физическия магазин, ако получат купон за отстъпка от това място.
- 68% правят и други покупки в магазина (физическия или сайта), от който са получили купон за отстъпка.
- 5% все още разчитат само на email, за да се информират за намаления и отстъпки.
- 3% следят оферти само чрез SMS, Viber или друг мобилен канал.
- 17% използват само мобилни приложения, за да следят за оферти.
Вижте цялата анкета тук.
Въпреки схващането, че SMS маркетингът често се асоциира с натрапчиви, неискани и неподходящи за потребителите оферти, повече от половината участници отбелязаха, че искат любимите им брандове да им изпращат персонални оферти по Viber или SMS. Според проучването, именно персонализацията на офертите се оказва решаваща относно това дали потребителите биха получавали оферти директно през мобилното устройство. За едва 15% основен фактор е честотата на изпращане на офертите.
Повечето анкетирани вече не ползват хартиени ваучери. Само 5% все още разчитат на email, за да се информират за промоции. За сега и само 3% следят за оферти по Viber и SMS, но в България този тип мобилни оферти са сравнително нов подход за достигане до крайния потребител. Що се отнася до мобилните приложения, 17% от анкетираните използват само тях, за да следят за отстъпки и намаления. Мобилните приложения са ефективни за комуникиране на оферти, но само, когато потребителите ги имат в телефона си. Според Fortune.com, 75% от свалените мобилни приложения се използват само веднъж. Все повече потребители търсят оферти онлайн и желаят да ги получават директно в телефона си, без това да им коства допълнителни усилия.
II) Резултати от кампанията:
Бюджет за Facebook реклама: | $150 |
Продължителност: | 30 дни |
Брой въпроси: | 15 |
Абонати: | 1486 (цена на абонат: $0.10) |
Събрани телефонни номера: | 1334 |
В рамките само на месец и на цената на $150 успяхме да съберем клиентска база от 1486 абоната във Viber (и 1334 телефонни номера), дали съгласие да бъдат ангажирани отново с нови промо кампании (игри, анкети, мобилни ваучери) и съобщения. Това са повече от половината потребители (54%), отворили нашата Facebook реклама с анкета.
След приключване на анкетата, обявихме победителя чрез съобщение във Viber и попитахме всички какви награди предпочитат в следваща кампания. 58% от нашите абонати посочиха „техника“.
В заключение…
Платформата Subscribe.bg позволява да осъществявате мобилни кампании (запитвания, промо оферти) през Viber и SMS, да достигате мигновено до широка аудитория и да следите нейното поведение, но без нуждата от мобилно приложение. Така разбирате как да персонализирате следващи оферти и кампании, които наистина да интригуват вашите клиенти и да ги превръщат в лоялни.