Всяка компания се бори да достигне до потребителите. Това е нелесна задача, тъй като каналите за комуникация днес са най-разнообразни, а потребителят е пренаситен от стотиците съобщения, картинки и видеа, с които е бомбардиран ежедневно в тези канали. В резултат, битката за Неговото внимание е ожесточена. В тази статия ще споделим нашите наблюдения върху факторите, определящи дали едно съобщение ще бъде отворено и прочетено. Ще съпоставим и два канала за комуникация: добрият стар email и новата платформа Subscribe.bg. Какви са техните предимства и недостатъци? Може ли Subscribe.bg да се използва като алтернатива на имейла?
Съдържание, честота на изпращане, интерактивност
Факторите, определящи дали вашето съобщение ще бъде отворено и прочетено са няколко:
- Съдържанието на съобщението
- Честотата на изпращане
- Интерактивността
- Каналът за комуникация
“Интерактивност” означава каналът да е двупосочен и да предлага лесен и дори предразполагащ начин за обратна връзка. Много често имейлите, които изпращате към клиентите си, нямат опция дори за отговор. Както и sms-ите. Или пък съобщенията във Viber. Всички те са еднопосочни и ако потребителят иска да попита нещо на момента, трябва да търси друг начин да се свърже с вас. Липсата на интерактивност и двупосочност води до непълноценна комуникация, пропуснати възможности и неудовлетворително клиентско изживяване. Чатботовете, от друга страна, предполагат висока интерактивност, но само, когато са изградени правилно. В противен случай, клиентът “буксува” и се върти в едни и същи автоматизирани съобщения, които в крайна сметка не успяват да му помогнат или да му продадат. Често успяват, обаче, да го изгонят.
Що се отнася до качеството на съдържанието и честотата на съобщенията – те не зависят от канала за комуникация. Вашето съобщение може да изглежда и звучи еднакво като спам по email, Viber, Messenger, Whatsapp, SMS и т.н. Тогава, дори да е получено и видяно, вероятно няма да има търсения ефект. Когато съдържанието е интересно, важно, персонално и ангажиращо, то – ако е получено и видяно – ще предизвика желаното действие.
Email или Subscribe.bg?
Email
Въпреки противоречивата репутация на имейла, проучване на McKinsey & Company показва, че той е 40 пъти по-ефективен от социалните мрежи, а извършването на покупка се случва 3 пъти по-бързо по имейл, отколкото в социалните мрежи.
Освен това абонатите предварително заявяват интерес към съдържанието на даден бранд и сами избират дали да отворят и прочетат получения имейл. Могат и да се отпишат от дадена рубрика по всяко време. Това дава свобода и контрол в ръцете на крайния потребител.
Но, въпреки че 99% от хората си отварят имейл клиента всеки ден, open rate на имейл съобщенията е средно 20% (по данни на Mailchimp). Причините за това са много, а и зависят от самия бизнес и информацията, която се комуникира по имейл.
Можем, обаче, да кажем, че този канал за комуникация не винаги предразполага за обратна връзка. Не е интерактивен. Не можете да разчитате на имейл, когато искате да комуникирате мигновено спешна и важна информация. Освен това, имейлите често попадат в спам папки и никога не се отварят.
Тези фактори не са маловажни, особено днес, когато времето е ценно на всеки. Ако не можете да комуникирате с клиентите си ефективно, на практика им губите времето, а това определя тяхното цялостно клиентско изживяване. А на вас ви носи загуби.
✓ Предимства:
- Подходящ за информиране, промоции, ремаркетинг
- Утвърден и използван от всички канал
- Удобен за комуникиране на обемна информация
- Лесен за изпращане на файлове
- Лесно вписване и отписване от абонамент
- Запазена кореспонденция
❌ Недостатъци:
- Open rate ~ 20%
- Обикновено еднопосочен и “пасивен”, липсва интерактивност
- Често попада в спам папки
- Тромав: неподходящ за “last-minute” оферти
- Неподходящ за получаване на бърза обратна връзка
Subscribe.bg
Тъй като Subscribe.bg обединява два от най-популярните канали в България, а именно SMS и Viber, open rate на съобщенията е над 90%, а повечето от тях се отварят в първите няколко минути след изпращане. За разлика от стандартните bulk sms и Viber съобщения, обаче, Subscribe.bg е интерактивен и двупосочен канал за комуникация. Можете много бързо да изпратите информация, оферта или запитване и да получите мигновена обратна връзка от повечето абонати. Това го прави подходящ за комуникиране на спешна информация и оферти “в последния момент”. Subscribe.bg позволява още висока персонализация на съобщенията, тъй като инструментът за анализи и статистика спомага лесното сегментиране на потребителя.
Що се отнася до събирането на база с абонати, то също става чрез предварително съгласие от страна на потребителя, който лесно може да се отпише от комуникацията по всяко време.
✓ Предимства:
- Над 90% open rate
- Утвърдени и използвани от всички канали (SMS, Viber)
- Подходящ за “last minute” оферти и важна, спешна, кратка информация
- Подходящ за промоции, ремаркетинг, лоялност
- Подходящ за мигновена обратна връзка, анкети
- Възможности за персонализация
- Двустранна комуникация
- Висока интерактивност чрез микс от Viber бот, push съобщения, SMS и мобилни купони
- Лесно вписване и отписване от абонамент
- Възможен обмен на файлове
- Запазена чат кореспонденция
❌ Недостатъци:
- Неподходящ за комуникиране на дълга информация
- Все още нов и донякъде непознат за всички бизнеси и потребители метод на комуникация
Кой канал да избера?
Forbes предвиждат, че през 2021 година разговорната търговия (“conversational commerce”) ще набере още повече сила и популярност, и ще се превърне в задължителен елемент за всеки бранд, който се стреми да е близо до клиента и да е конкурентноспособен.
…тези брандове ще са в позиция не просто да отговарят на клиентски запитвания, но и да анализират техните реакции, за да могат по-добре да предвиждат нуждите им. А крайният резултат? Клиентите ще усещат по-силна връзка с вашия бранд, но също ще са склонни да похарчат повече пари за брандове, които използват този двупосочен модел на комуникация, който прилича повече на игра на шах, отколкото хвърляне на дартс по стената. ~ Forbes
Двата канала не са взаимоизключващи се и могат да се използват паралелно, според конкретните нужди на вашия бизнес. Можете обаче да проверите как Subscribe.bg ще ви помогне да надградите комуникацията си с клиентите и да сте по-близо до тях по всяко време.
Предлагаме ви да опитате Subscribe.bg безплатно за месец и да прецените сами. 😊
Източници:
Hubspot
Forbes
Digitalagencynetwork